« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Cadena pel treball digne

CCOO del Barcelonès I la Federació de Comerç, Hostalería i Turisme de CCOO de Catalunya (FECOHT), es mobilitzen el 6 d’octubre, a les 11.30 hores al centre comercial Diagonal Mar (Avinguda Diagonal, 3) de Barcelona.

L’activitat consisteix en fer una cadena de treball digne, que, mitjançant la lluita i la reivindicació, cal evitar que es trenqui.

En el marc de la campanya de mobilització amb motiu de la Jornada Mundial del Treball Digne, de reivindicació de la universalització del mateix i de rebuig al model neoliberal de sortida de la crisi, convocada per la Confederació Sindical Internacional, les dues organitzacions promouen una acció reivindicativa al Centre Comercial Diagonal Mar.

CCOO del Barcelonès i la FECOHT realitzen aquesta acció en reivindicació dels drets socials i laborals dels treballadors i treballadores, i d’unes polítiques que posin en primer lloc a les persones i, per tant, a l’ocupació i a les prestacions socials, la defensa dels serveis públics fonamentals, en particular l’educació i la salut, i el dret a la negociació col•lectiva.

L’acció s’ha volgut situar en un centre comercial, donades les condicions laborals que es viuen al sector del comerç, amb pràctiques empresarials basades en la precarietat extrema.

Així mateix, amb aquesta acció es vol reivindicar l’importantíssim paper jugat per les organitzacions sindicals del nostre país, a la construcció dels drets socials i laborals del conjunt de la població.