« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Assemblea de delegades i delegats CCOO Bages-Berguedà

La reforma laboral encara no ha acabat de mostrar tots els seus efectes. De fet, alguna mesura exigia legalment més temps per poder aplicar-se. És el cas de la limitació de la pròrroga automàtica dels convenis (tècnicament anomenada ultraactivitat). Abans de la reforma laboral, quan un conveni col·lectiu acabava la seva vigència pactada i era denunciat, els negociadors començaven a elaborar un de nou i si no hi havia acord, les condicions del pacte caducat seguien vigents indefinidament, independenment de si havia empitjorat o no la situació de l’empresa o el sector.

La reforma laboral va acabar amb aquest escenari en limitar la pròrroga automàtica d’un conveni vençut a un any com a màxim. Aquesta norma va entrar en vigor el 8 de juliol de 2012, per la qual cosa el proper 8 de juliol de 2013, tots els convenis que haguessin vençut fa un any o més i no tinguessin l’acord necessari per renovar-se, decauran i els seus continguts deixaran d’aplicar als treballadors que ho tinguessin de referència.

Per tal d’explicar la importància de la negociació col·lectiva i la situació que es pot generar a partir del 8 de juliol us convoquem a l’Assemblea de delegades i delegats CCOO Bages-Berguedà, el divendres, dia 10 de maig a les 10.30h, a la sala d’actes de CCOO de Manresa, Passeig Pere III, 60-62.

Comptarem amb la presència de José Cachinero (@jcachinerot), Secretari d’Acció Sindical de CCOO Catalunya i Carlos Casanovas, Responsable de Negocació Col·lectiva.