« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

ACTES DIA INTERNACIONAL DE LA DONA TREBALLADORA

Un any mes, el Plenari de la Dona de CCOO del Vallès Occidental organitza els actes del Dia Internacional de la Dona Treballadora.

Des del Plenari de Dones denunciem el desigual repartiment de béns i drets al món entre dones i homes, desigualtat que s’ha accentuat amb la crisi econòmica actual.

En aquest context destaquem dos problemes globals que afecten les dones de tot el món: la violència de gènere i el desequilibri en l’exercici del poder, és a dir, l’absència de participació de les dones en decisions que els afecten, tant en el pla polític com en l’econòmic.

Al 2004 es va aprovar la Llei integral contra la violència de gènere, pionera a Europa, que va donar visibilitat a un problema que fins fa pocs anys era desatès pels poders públics, per considerar-lo circumscrit a l’esfera privada de les persones. Malauradament, les xifres de dones assassinades per les seves parelles o exparelles no disminuyesen. Cal un canvi en les pautes culturals i educatives.