« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Acte públic a favor de la mobilització pels drets socials i pel sistema públic de pensions

Amb el lema “Mobilitza’t pels drets socials i pel sistema públic de pensions!”, la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya i l’Agrupació de Pensionistes de la Federació d’Indústria han organitzat un acte públic que tindrà lloc el 27 de març a la sala d’actes de la seu central de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16), a partir de les 9.30 hores.

Des de fa anys, els treballadors i treballadores patim una ofensiva dels poders financers internacionals i la dreta neoliberal per retallar-nos els drets socials. Al nostre país i a Europa, en general, aquest fet s’ha traduït en unes condicions de precarietat en tots els drets i serveis socials: pensions, sanitat, dependència, temporalitat laboral, habitatge…

Aquest acte està convocat amb l’objectiu de recuperar aquests drets, i hi intervindran:

– Miquel Lluch, secretari general de la Federació de Pensionistes de CCOO de Catalunya: “Observatori social: una radiografia del retrocés en drets socials”.
– Michela Albarello, secretària d’Internacional de CCOO de Catalunya: “Drets socials a Europa: reivindicacions i mobilitzacions convocades per la CES (Confederació Europea de Sindicats)”.
– Joan Coscubiela, director de la Escuela del Trabajo de CCOO: “Seguretat Social, diagnosi i futur”.
– Moderador: Raúl López, responsable d’Afiliació-Pensionistes de CCOO d’Indústria.

Torn obert de preguntes.
– Clausura: Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya: “Alternatives de CCOO en defensa dels drets socials”.

Segons destaquen els organitzadors, amb motiu de les eleccions d’abril i maig és necessari mobilitzar-se per aconseguir una majoria de progrés a Espanya i un nou contracte social en l’àmbit de la Unió Europea que garanteixi un estat del benestar més fort i amb millors prestacions socials i serveis públics.

Feu clic per veure el targetó informatiu de l’acte públic a favor de la mobilització pels drets socials i pel sistema públic de pensions