• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Acte de record de l’accident mortal a l’obra del carrer Almogàvers de Barcelona, cinc anys després

Es compleixen 5 anys del greu accident en què van perdre la vida 5 treballadors de la construcció al carrer Almogàvers de Barcelona; CCOO de Catalunya i UGT recorden, amb la col·locació d’una placa commemorativa, els treballadors Francisco Javier Cortal, Isaac Casero, Imitiaz Hammed, Abdul Qadeer i Amjad Alí, contractats per la promotora Habitat SA, presidida per Bruno Figueras.

El dia 27 de juliol de 2006 es va produir aquest greu accident en una rasa de grans proporcions, destinada a contenir una galeria de serveis, a l’actuació urbanística del complex Ecourban, al districte 22@ de Barcelona, promogut per Habitat, i com a conseqüència de l’esfondrament dels laterals, van ser enterrats als operaris que hi estaven treballant.

En l’accident, d’acord amb els informes de la Inspecció de Treball, van concórrer greus faltes de mesures de seguretat. Al mateix temps, en el tràmit d’instrucció seguit davant el Jutjat d’Instrucció Número 6 de Lo Penal de Barcelona, es va posar de manifest que l’obra en la qual es va produir l’accident no comptava amb estudi ni plans de seguretat, ni tampoc s’havia nombrat Coordinador de Seguretat.

El Jutjat de Lo Penal de Barcelona ha senyalat per al proper 11 de novembre la vista del judici oral, en la qual haurà de comparèixer el president d’Habitat, Bruno Figueras, així com el Director General de la citada companyia, per als qui es demana 3 anys de presó, així com 6 altres responsables de les empreses que participaven en l’execució de l’obra. Al conjunt dels imputats se’ls hi demana fins a 40 anys de presó.

L’acte es celebra a les 11.00h del matí en la confluència del carrer Almogàvers amb el carrer Zamora de Barcelona, i consisteix en la col·locació d’una placa commemorativa i l’enlairament de 5 globus en record de cada un dels treballadors morts. Intervenen Miguel Peláez, secretari general de la Federació de Construcció i Fusta de CCOO de Catalunya, i Isabel Martínez, secretària general de la Federació de Metall, Construcció i Afins d’UGT.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de juliol de 2011