« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Acte de cloenda de l’exposició “Violència masclista a la parella: desmunten mites”

CCOO DE BARCELONÈS ENGEGA LA SETMANA CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES

El dilluns 21 de novembre, a les 12 hores, CCOO del Barcelonès clou l’exposició “Violència masclista a la parella: desmuntem mites” que s’ha pogut visitar durant quinze dies al vestíbul de la seu de CCOO, a Via Laietana 16.

A la cloenda de l’exposició, endegada per sensibilitzar sobre la xacra social de les violències de gènere, es vol posar de manifest el vincle existent entre les violències a la parella i les violències al lloc de treball, fent pedagogia sobre la violència de gènere a la feina i, molt especialment, sobre els fenòmens de l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe.

CCOO del Barcelonès renovem així, un any més, el nostre compromís i responsabilitat per treballar la visualització, detecció i eliminació de totes les violències envers les dones, un problema social vinculat als desavantatges estructurals i a la discriminació que patim a la societat.

CCOO del Barcelonès considerem que a l’àmbit laboral, a les empreses, en aquests temps d’inestabilitat a l’ocupació, es fa encara més difícil que els casos de violències masclistes surtin a la llum. Per això és important recordar els drets que emparen les treballadores víctimes de violències de gènere.

CCOO del Barcelonès veiem necessària una major sensibilitat per part de les empreses i la resta d’agents socials envers aquest fenomen, en un context en què la desocupació i la dependència econòmica són factors que augmenten la discriminació de les dones i les fan més vulnerables als maltractaments i l’assetjament sexual.

A la cloenda de l’exposició es facilitaran a les delegades i delegats presents guies sobre violències al treball editades per la Secretaria Confederal de la Dona de CCOO i CCOO de Catalunya. Així mateix, es convocarà a la manifestació del 25 de novembre, Dia Internacional Contra les Violències Masclistes.

CCOO del Barcelonès considera imprescindible la mobilització social per posar fi a les violències masclistes i es fa una crida a la participació a les accions que, amb aquesta finalitat, es convoquin al llarg de tot l’any, i no només al voltant del 25 N.