« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Acte commemoratiu del Primer de Maig de 2008

CCOO, UGT, USOC i l’Ajuntament de Sabadell commemoren el 1r de Maig a la nostra comarca amb un acte institucional i la projecció del documental sobre els Instituts Obrers de la Segona República. La pel·lícula que enguany es projectarà, amb el títol ¿Estudiar en guerra. Els Instituts Obrers, 1936- 1939¿, comptarà amb una introducció prèvia a càrrec de la seva directora, Cristina Escrivà. D’aquesta manera donem continuïtat a la conferència i a l’exposició que sobre aquest tema vam fer ara fa
dos anys. Els Instituts Obrers es varen crear pel govern de la Segona República Espanyola el 1936, quan ja havia esclatat la Guerra Civil Espanyola, amb la finalitat de dotar les classes populars d’un nivell adequat en formació i coneixements, per elevar el nivell cultural del país i, al mateix temps, preparar un grup de persones per a les tasques de reconstrucció un cop acabada la guerra.
En aquest documental, vint-i-dos protagonistes expliquen les seves experiències com a estudiants dels Instituts Obrers de València, Sabadell, Madrid i Barcelona, en la República de la guerra civil. Us convidem a tots i totes a participar en aquest acte que s’emmarca, alhora, en la recuperació de la memòria històrica, el proper dimecres 7 de maig a dos quarts de vuit del vespre al Casal Pere Quart (Rambla, 69) de Sabadell.