« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

3r Seminari confederal sobre la Gestió de l’aigua a Catalunya

El proper dimarts 6 de juliol el Departament de Medi Ambient de CCOO organitza el 3er Seminari confederal sobre la Gestió de l’aigua a Catalunya, a la Dessalinitzadora del Llobregat, al Prat de Llobregat. Cal confirmar l’assistència a l’adreça [email protected]

Tot i la bonança de l’any hídric a Catalunya, l’aigua és un recurs estratègic, i alhora, escàs. Les administracions públiques han d’aplicar polítiques de gestió de l’aigua basades en la sostenibilitat del recurs, planificant la seva demanda i la seva oferta. Això té evidents repercussions en l’activitat productiva, i també en la qualitat de vida de tota la població.

L’any 2008 des del Departament de Medi Ambient de CCOO vàrem organitzar el 2n seminari sobre gestió de l’aigua a casa nostra. Aquell debat encara va estar massa mediatitzat pel greu episodi de sequera que tot just estàvem superant, i la conseqüent mobilització de tots els sectors socials.

Aquest 3er seminari ens pot apropar al Pla de Gestió de les Conques Internes de Catalunya i el Pla de Mesures, que es troben en fase de discussió i aprovació. Són eines bàsiques per al futur de la gestió de l’aigua a Catalunya, que s’haurien de debatre i aplicar al marge de visions i interessos partidistes.

El nostre departament organitza aquesta activitat en dues taules. La primera té com a objectiu situar quines són les polítiques hídriques que es presenten des de les administracions competents. En la segona, pretenem vincular aigua i treball a través de diverses experiències sindicals. Ambdós casos comptaran amb la presentació de bones pràctiques. Finalment, realitzarem una visita a les instal•lacions de la dessaladora del Llobregat i el seu entorn.

Des de CCOO de Catalunya impulsem un sistema productiu més net i sostenible, que repercuteixi positivament en la qualitat de vida dels treballadors i treballadores. Una gestió més respectuosa, moderna i eficient de l’aigua ha de tenir resultats positius per a l’activitat productiva, ajudant a superar la situació de recessió econòmica actual i reduint la pressió sobre l’entorn natural del que tots depenem.

Podeu descarregar-vos el díptic amb el programa del seminari clicant aquí

Com arribar-hi!

– Autocar amb sortida des de l’estació de Sants 8.30, cal reservar plaça.
– Autobus Línia PR4, sortida Estació de RENFE del Prat
– En vehicle privat: Polígon Indusrtial Pratenc, carrer del número 100 veure mapa clicant aquí