ENS PLANTEM contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes a la feina

8 de Març del 2018: CCOO convoca VAGA LABORAL de 2 h 1 m i 36 s

Foto

CCOO convoca vaga laboral de 2 hores, 1 minut i 36 segons (el temps que una dona ha de treballar més que un home en una jornada laboral per cobrar igual que ell) el 8 de Març del 2018. Amb el lema "Ens plantem contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes a la feina", la convocatòria té els següents objectius:

- Increments salarials en tots els convenis. Cal apujar més els salaris més baixos.
- Plans d’igualtat a totes les empreses per evitar la bretxa salarial i totes les discriminacions.
- Treball estable contra l'ús fraudulent de la contractació a temps parcial, la temporalitat injustificada i les hores extres no pagades. Pla d’intervenció de la Inspecció de Treball.
- Ratificació, per part del Govern, del Conveni 189 de l’OIT, que regula els drets i les condicions laborals de les treballadores de la llar.
- Una Lllei d’igualtat salarial.
- Augment del poder adquisitiu de les pensions.
- Pressupostos per a polítiques de benestar: dependència, salut, educació, criança…
- Protocols contra l’assetjament i la violència de gènere en el treball.

Amb la mobilització, hem de canviar la correlació de forces a les meses de negociació de cada empresa, de cada sector, per incrementar els salaris, controlar els temps de treball i desenvolupar plans d’igualtat. Ha arribat el moment d’impulsar canvis profunds que situïn les persones al centre de les polítiques i de les accions perquè tothom hi guanyi.

Segons l’última Enquesta d’estructura salarial (juny de 2017) la bretxa a Catalunya se situa en el 24% del salari mitjà anual. És a dir que en una jornada laboral de 8 hores les dones treballem gairebé dos hores sense cobrar-les. En les ocupacions menys qualificades, la bretxa arriba a ser de més del 37%. S’ha de corregir aquesta injustícia. Tenim l’oportunitat de fer pujar el sòl salarial, de manera que generi moviments a l’alça per a tothom, i estrènyer la franja salarial, repartint millor la riquesa i estimulant una economia de progrés. La precarietat és majoritàriament femenina, i ho és més com més augmenta la desigualtat.

Tenim l’oportunitat de crear grans aliances socials per a la justícia i la vida en plenitud. Amb aquestes grans aliances, ha de canviar la correlació de forces davant les administracions i hem d’obtenir polítiques orientades al bé comú, a la vida plena, al benestar i a la sostenibilitat.

Tenim l’oportunitat de donar més poder econòmic a les dones, cosa que s’ha mostrat estratègica per a la reducció de la pobresa. L’acció política ha d'aconseguir equilibrar els treballs productius, de cura de les persones i dels béns comuns, de cultura, de convivència, de comunicació i transport… tots els treballs hi han de ser reconeguts en dignitat i en drets. Quan els col·lectius que pateixen més desigualtats i injustícies avancen, avança tota la humanitat.

Vives i lliures!
Unim-nos per a la igualtat!

Participa en les mobilitzacions!

Convoquem vaga laboral de 2 h el 8 de Març.
Donem suport a la vaga de consum, a la vaga de cures i a la vaga d’estudiants.
Concentracions al migdia davant dels ajuntaments.
Manifestacions descentralitzades a la tarda.

Feu clic per descarregar-vos:
- El manifest de convocatòria de la vaga laboral del 8 de març.
- El cartell de la vaga laboral del 8 de març.
- La moció que presentaran CCOO i UGT als ajuntaments de Catalunya.

09/02/2018

CCOO del Vallès Oriental, Maresme i Osona | Avís legal | RSS |