CCOO denuncia que l’escorxador Maper Carns incompleix les mesures bàsiques de seguretat

S’hi ha convocat vaga els dies 13 i 17 de juliol

CCOO d’Indústria de Catalunya denuncia que l’escorxador Maper Carns, de Sabadell, està obligant els seus treballadors i treballadores a intercanviar-se alguns dels equips de protecció individual (concretament els cascos, arnesos i ulleres de protecció), un fet que en la situació de pandèmia actual suposa posar en risc la seguretat i la salut de les persones que treballen a l’escorxador.

CCOO també denuncia que, a més, l’empresa està aplicant unilateralment a la plantilla les mesures de flexibilitat acordades en l’ERTO que es va negociar fa uns mesos, malgrat que ja no es troben en situació d’ERTO, i que no els paga els plusos per soroll i nocturnitat previstos en el conveni sectorial.

Davant d’aquesta situació, CCOO convoca dues jornades de vaga a l’empresa per forçar la direcció de Maper Carns a fer marxa enrere en aquestes qüestions i resoldre el conflicte obert. La primera jornada de vaga començarà a les 22 h del diumenge 12 de juliol i finalitzarà a les 22 h del dilluns 13 de juliol, la segona començarà a les 22 h del dijous 16 de juliol i finalitzarà a les 22 h del divendres 17 de juliol.