S’arriba a un acord d’ERTO de reducció de jornada a ABB

Més de 1.300 treballadors es veuran afectats per l’ERTO a partir de la setmana del 20 d’abril i beneficiats per l’acord aconseguit per CCOO d’Indústria

La passada setmana es va tancar amb acord per majoria de la mesa negociadora, en la qual CCOO és el sindicat amb més representants. Les condicions pactades, ja informades per CCOO a la plantilla, comprenen complements del 85% del salari brut fix i altres importants millores.

A més, s’ha aconseguit crear una comissió de seguiment a cada centre de treball, a part de la global d’àmbit estatal, que ens permetrà, sens dubte, garantir que l’empresa no abusi ni utilitzi l’acord de mala manera, fent que sigui efectiu on realment sigui necessari.

Hem informat la plantilla a través de comunicats des de dimarts passat, hem creat una calculadora que s’enviarà a tots els treballadors i treballadores, perquè tothom sàpiga com l’afectarà econòmicament aquesta situació, per això CCOO Indústria també ha aconseguit que en l’acord es preveguin bestretes per als treballadors itreballadores que ho poguessin necessitar en una situació tan complexa com en la que ens trobem.

En la negociació hem lluitat fins a l’últim minut per què els objectius de diferents col·lectius no fossin afectats, i per moltes altres qüestions, arribant-se a al final a un acord que permetrà vigilar la situació present, intentar minimitzar els impactes de l’ERTO en la plantilla i veure com evoluciona la situació de l’empresa.