L’empresa Cartonajes Josa de Polinyà aprofita la situació creada pel coronavirus per acomiadar el candidat de CCOO a les eleccions sindicals

Pràctiques contra la llibertat sindical

El passat mes de febrer, CCOO va promoure eleccions sindicals a l’empresa d’arts gràfiques de Polinyà Cartonajes Josa. El procés d’eleccions s’havia d’iniciar el passat 16 de març, però la situació generada pel coronavirus causant de la COVID-19 va portar a un ajornament de tots els processos electorals de Catalunya, de comú acord entre les forces sindicals del país. La nova data per iniciar el procés en aquesta empresa era el 5 de maig del 2020, en previsió d’haver superat el moment actual.

Transcorreguts 10 dies des de l’ajornament, l’empresa va comunicar ahir l’acomiadament del candidat de CCOO, juntament amb tres treballadors més de l’empresa, al·legant motius econòmics, tècnics i organitzatius vinculats a la pandèmia.

Des de CCOO portem dies denunciant en tots els àmbits que moltes empreses estan aprofitant la situació i els decrets del Govern central per aplicar mesures de suspensió de contractes (ERTO) no ajustades a la causa de força major. En d’altres empreses directament s’estan produint acomiadaments indiscriminats i en el cas de Cartonajes Josa han aprofitat l’actual context per atemptar directament contra la llibertat sindical i acomiadar un treballador per la simple raó de voler ser el representant de la plantila, dels seus companys i les seves companyes.

El treballador i candidat de CCOO acomiadat portava ja més de 4 anys treballant a l’empresa i ahir va rebre una notificació en la qual li comunicaven que li rescindien el contracte perquè segons el RD 465/2020 de 14 de març on es declarava l’estat d’alarma la seva activitat i la seva facturació es veia afectada; res més.

Un cop superem la situació actual, des de CCOO iniciarem les accions jurídiques i sindicals oportunes per denunciar aquesta empresa per les seves pràctiques antisindicals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de març de 2020