CCOO lamenta profundament els tres accidents mortals d’aquesta setmana

Ocorreguts dilluns, dimarts i dimecres a Manresa, Arbúcies i les Franqueses del Vallès

Des de CCOO de Catalunya lamentem profundament tres accidents mortals, que han transcendit aquesta setmana, ocorreguts dilluns, dimarts i dimecres.

Respecte de l’accident mortal que va ocórrer el passat dilluns a Manresa, es tracta d’un treballador de 33 anys i veí del Pont de Vilomara que va patir l’accident mentre estava reparant un camió en un taller mecànic, quan la cabina que estava subjectada amb un gat hidràulic va cedir. Pel que fa a l’accident mortal del dimarts a la localitat d’Arbúcies (finca de can Pujató), va perdre la vida un treballador autònom veí de Celrà de 43 anys d’edat, a conseqüència de les tasques de tala d’un pi de grans dimensions que va caure i li va impactar al cap. A més, hem de lamentar, dins d’aquesta setmana negra no tan sols pel que fa als efectes econòmics, socials, laborals i sanitaris de la pandèmia de coronavirus, que ahir dimecres s’hagués produït un altre accident laboral amb conseqüències mortals a un escorxador situat al Camí Vell de Granollers a Cardedeu, a les Franqueses del Vallès: en aquest cas la víctima ha caigut des d’una plataforma des de dos metres d’alçada.

CCOO vol traslladar el seu condol als familiars i companys d’aquests tres treballadors morts en accident de treball, en un breu interval de tres dies, dins del que podem anomenar una setmana tràgica pel que fa a la sinistralitat laboral, perquè tot i no gaudir de dades oficials sobre la sinistralitat laboral d’aquest primer trimestre del 2020, accidents com aquests ens fan sospitar que existeix certa relaxació per part de les empreses a l’hora d’invertir en la gestió de la prevenció, que es limita, en la majoria dels casos, a complir amb els mínims estàndards establerts per la Llei de prevenció de riscos laborals (LPRL).

Des de temps enrere, CCOO venim advertint que darrere dels accidents de treball en general està la precarietat de les condicions laborals, especialment en relació a les situacions de subcontractació i temporalitat. Seguim reclamant més inversió en prevenció per part de les empreses i un major compliment en el respecte als drets de participació de les persones treballadores i els seus representants. Exigim també al Govern de la Generalitat de Catalunya polítiques actives que es dotin amb recursos suficients.

Encara que estiguem en una situació laboral excepcional, a causa de la pandèmia del coronavirus, això no esdevé una excusa perquè l’empresariat ometiles seves obligacions pel que fa a la prevenció de riscos a les seves empreses perdonar compliment a l’article 14 de la LPRL, referent al dret dels treballadors i treballadores a la protecció eficaç enfront dels riscos laborals: no deixem que els arbres no ens deixin veure el bosc.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de març de 2020