CCOO valora positivament l’acord sobre l’ERO temporal de Magneti Marelli a la planta de Barberà del Vallès

La plantilla ha ratificat el principi d’acord per una àmplia majoria

Les treballadores i treballadors de la planta de Magneti Marelli de Barberà del Vallès han ratificat per una àmplia majoria el principi d’acord assolit dimarts per la direcció de l’empresa i la representació sindical de la plantilla sobre l’ERO temporal. CCOO d’Indústria de Catalunya fem una valoració positiva de l’acord, ja que incorpora part de les demandes que havíem plantejat els sindicats des d’un primer moment.

L’acord afecta la totalitat de la plantilla i permetrà aturar la producció durant 70 dies, entre el 9 de març i el 31 de desembre d’aquest any, a causa del descens de la producció fruit de la caiguda de la demanda. Els dies de la bossa de flexibilitat existent a l’empresa es restaran individualment de l’afectació anual de l’expedient.

En l’aspecte salarial, es garanteix el 85 % de la base reguladora, que suposa un 90 % del salari de les persones que treballen a Magneti Marelli, i també el 100 % de les pagues extraordinàries i de les vacances.

L’acord també recull el compromís que en cas de produir-se acomiadaments, s’ha de pagar a les persones afectades l’atur consumit, així com la regularització de les bases de cotització durant els 3 anys següents.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de març de 2020