CCOO rebutja l’ERO temporal que ha anunciat Magneti Marelli a la planta de Barberà del Vallès

El sindicat exigeix a l’empresa que esgoti les mesures de flexibilitat previstes en el conveni

La direcció de Magneti Marelli de Barberà del Vallès es va reunir ahir amb el comitè d’empresa i li va anunciar que la setmana que ve presentarà un ERO temporal per a tota la plantilla, a causa de la situació derivada de l’afectació del coronavirus (COVID-19) a la Xina.

La planta de Barberà del Vallès fabrica un producte electrònic amb peces que s’envien des de la Xina i que provenen d’una planta que la multinacional té a la zona propera al focus del coronavirus i que en aquests moments està aturada. Aquesta situació ha provocat que tinguin problemes amb el subministrament de peces i ara mateix no puguin fabricar aquest producte.

CCOO veu amb preocupació aquest escenari, però rebutja l’expedient i insta l’empresa a esgotar les mesures de flexibilitat interna previstes en el conveni abans de plantejar un ERO. Així mateix, CCOO exigeix a la direcció de Magneti Marelli que busqui alternatives temporals per intentar resoldre aquesta situació, sense perjudicar les més de 400 persones que té en plantilla a la planta vallesana.