CCOO participarà a la manifestació convocada per la plataforma Rubí Acull a favor de l’acollida i l’atenció a menors

Demà dijous, 23 de maig, a les 19 hores, des de l’estació d’FGC de Rubí

El secretari de Política Territorial, Acció Social, Barcelonès i Migracions de CCOO de Catalunya, Toni Mora, i el secretari general de CCOO del Vallès Occidental – Catalunya Central, Enrique Rodríguez, participaran a la manifestació de demà dijous, 23 de maig, a les 19 h, des de l’estació d’FGC de Rubí, a favor de l’acollida i l’atenció a menors.

CCOO considera que l’acolliment és un dret social i, per això, davant de la noticia del trasllat d’un grup de menors tutelats a la ciutat de Rubí i la possible obertura d’un centre de menors, el sindicat lamenta enormement que s’hagin produït reaccions polítiques i socials que no responen a primar la cohesió social i la convivència.

Els centres d’atenció a menors són un element cabdal de protecció a la població més vulnerable: els infants. Rebutgem cap manipulació o utilització partidista i demagògica de la imprescindible política pública d’acollida i protecció a menors.

CCOO som i serem exigents en la concreció del diàleg entre administracions, la inversió social de recursos i la qualitat de l’ocupació per a les treballadores i treballadors del sector, però mai avalarem una posició de part que posi en risc la convivència i una aposta comuna per una societat intercultural com és la Catalunya real del nostre temps. Que ningú instrumentalitzi la immigració, les persones migrades, com a factor de conflicte, en campanya electoral o fora d’ella.

CCOO considera que no podem permetre que a Catalunya, terra d’acollida, la falta de voluntat o negociació política i la manipulació del missatge ens aboqui a situacions perilloses de risc social i per les quals els valors i drets humans no són col·locats en primera prioritat.

Tots i totes som persones treballadores amb drets, tots i totes som ciutadania. Volem i creiem en el Rubí que acull.

El sindicat fa una crida, a la seva afiliació, a participar a la manifestació convocada per la plataforma Rubí Acull a favor de l’acolliment.

Barcelona, 22 de maig de 2019

Agenda: