Falsos autònoms passen al règim general de la Seguretat Social

Signat un acord laboral amb el Grupo Jorge que permetrà laboralitzar més de 1.200 falsos autònoms

Foto CCOO d’Indústria de Catalunya hem signat un acord laboral amb el Grupo Jorge, propietari dels escorxadors de Le Porc Gourmet (Santa Eugènia de Berga) i The Fortune Pig (Mollerussa), que permetrà que més de 1.200 treballadores i treballadors que fins ara eren falsos autònoms passin, a partir del 31 de juliol, al règim general de la Seguretat Social i se’ls apliqui el Conveni col·lectiu de les indústries càrnies. Aquest acord s’ha aconseguit amb la mediació del Departament de Treball de la Generalitat.

L’acord estableix que des d’ara i fins al 31 de desembre d’aquest any, aquests treballadors i treballadores que estaven associats a una falsa cooperativa passaran a ser personal laboral de les empreses del Grupo Jorge, amb la qual cosa, a finals d’any, l’escorxador de Le Porc Gourmet passarà a ser una empresa amb 1.400 persones en plantilla i el de The Fortune Pig tindrà més de 200 treballadors i treballadores i la possibilitat de créixer de manera important.

CCOO d’Indústria de Catalunya valorem molt positivament aquest acord, ja que suposa un punt d’inflexió en la lluita per erradicar la precarietat i les males pràctiques laborals al sector carni. Un acord que ens ha de servir d’exemple per seguir amb aquesta lluita a la resta d’empreses, com les del grup Vall Companys, que pretenen perpetuar aquest sistema de treball propi de finals del segle XVIII per seguir enriquint-se a costa de les treballadores i treballadors d’aquestes falses cooperatives.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de juliol de 2018