Coordinada per la Federació d'Educació de CCOO i aprovada per unanimitat

El Ple de l'Ajuntament de Montcada i Reixac aprova una moció contra el tancament del cicle de FP a l'INS Les Ferreries

A mitjans d’aquest curs el Departament d'Ensenyament i els Serveis Territorials del Vallès Occidental han fet pública la seva voluntat de tancar el Cicle Formatiu de Documentació Sanitària a l'Institut La Ferreria de Montcada i Reixac.

Davant d’aquest fet, la Comunitat Educativa i l'Ajuntament de Montcada i Reixac en els Serveis Territorials i Centrals del Departament d'Ensenyament consideren que no hi ha motius objectius per tancar aquest cicle formatiu de grau superior (CFGS), ja que es tracta d’una especialitat amb molta demanda de matriculació i que ofereix continuïtat a diversos cicles formatius de grau mitjà (CFGM). A més a més, l’oferta pública d’aquests estudis al Vallès Occidental és només el 50% del total, de manera que amb una oferta formativa tan minvada es limita l'accés a la formació i les oportunitats de treball a les famílies amb menys recursos econòmics del territori.

És per això que el Ple de la Corporació ha adoptat els següents acords:

1.   - Donar suport a les iniciatives i accions necessàries promogudes per la comunitat educativa per  garantir la continuïtat.

2.  - Sol·licitar al Departament d'Ensenyament que informi al Ple Municipal del Pla d'ordenació territorial de formació professional.

3.    - Instar a la Conselleria d'Ensenyament a mantenir el CFGS de Documentació Sanitària a l'Institut La Ferreria de Montcada pels motius anteriorment exposats i per l'impacte positiu en el municipi.

4. Fer arribar aquests acords al Departament d'Ensenyament de Catalunya, als Serveis Territorials d'Educació del Vallès Occidental, a la Federació d'Educació de CCOO de Catalunya, a FMC i a la ACM.

27/04/2018