CCOO del Vallès Occidental i la Catalunya Central acull la sessió de treball entre el Pacte de reindustrialització del Vallès Occidental i el Pacte nacional per a la indústria

Ahir dimecres 14 de març, va tenir lloc, a la seu de CCOO de Terrassa, una trobada de treball entre el Pacte per la reindustrialització del Vallès Occidental i el Pacte nacional per la indústria de Catalunya. El Vallès Occidental  es constitueix així  com a territori  pioner a iniciar una col·laboració permanent i estructurada amb el Pacte nacional.

L’objectiu és que la col·laboració es concreti en un marc de cooperació permanent entre els pactes i, al mateix temps, amb l’activació d’un seguit d’actuacions conjuntes per realitzar durant els anys 2018 i 2019. Una de les reivindicacions que el pacte comarcal per la reindustrialització va traslladar és la necessitat que la comarca, a causa del seu pes i aportació a la indústria catalana, tingui un tractament singular que doni resposta a les diferents necessitats del seu teixit productiu.

La trobada va servir per concretar sinergies i propostes d’actuacions específiques que caldrà desenvolupar en el marc del nou pla d’acció 2018-2019. El suport en el desenvolupament de les estratègies locals d’especialització territorial existents com a eina principal de suport a la innovació empresarial, el  suport a l’empresa, la població activa i la formació, i la gestió i modernització dels polígons industrial, són els aspectes clau que el pacte comarcal proposa de treballar conjuntament amb el Pacte nacional.

La sessió va comptar amb la participació de la directora general d’Indústria, la Sr. Àngels Chacón, dels responsables dels agents socials i econòmics del Pacte nacional i d’una representació de les entitats membres del pacte comarcal. Per part del Consell Comarcal del Vallès Occidental hi va participar el vicepresident i conseller de Promoció Econòmica i Ocupació, Joan Carles Paredes.

Des de CCOO destaquem la necessitat de convertir la transformació del model, productiu cap a la digitalització i la indústria 4.0 en una oportunitat si s’adopta una actitud proactiva i consensuada ja que hi ha un risc, real,  de generar una gran bretxa  entre persones treballadores i empreses que s’adaptin als canvis i  les que no ho facin.

15/03/2018