El Consell Escolar Municipal aprova la creació d'una comissió

CCOO aposta per planificar i implementar les propostes que reverteixin la segregació escolar a Terrassa

El dimecres 17 de gener es va celebrar el Consell Escolar Municipal de Terrassa. En aquest Consell es va aprovar la creació d’una comissió per treballar el tema de la segregació escolar a la ciutat.

La segregació escolar, cronificada a Terrassa, ve de lluny. Ja al mes de juliol del 2016 es va fer públic un informe del Síndic de Greuges: “La segregació escolar a Catalunya (I): La gestió del procés d’admissió de l’alumnat”. El Síndic de Greuges va constatar que la segregació escolar s’havia agreujat al nostre país i assenyalava la ciutat de Terrassa com una de les més segregades educativament.

Davant aquesta problemàtica, des de CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central, el setembre del 2016 vam engegar un grup de treball per presentar propostes concretes a la ciutat de Terrassa per revertir la situació. Vam redactar un document amb 24 propostes per poder-les implementar des de l’àmbit municipal, a curt, a mitjà i a llarg termini. I vam fer la presentació pública de les propostes en roda de premsa el dia 3 de febrer del 2017.

Vam presentar el document com a proposta de moció en el Ple municipal de Terrassa que es va realitzar el 30 de març del 2016. D’aquí va sortir un acord de Junta de Portaveus que recull la nostra proposta de crear una comissió per estudiar les mesures que proposàvem de cara a revertir la segregació escolar.

Una vegada ha estat efectiva la nostra proposta en la creació d’aquesta comissió, creiem que ara s’ha d’establir un calendari i dotar d’un pla de treball específic per elevar propostes al Ple del Consell Escolar per validar-les i implementar-les, amb el propòsit de començar a revertir la greu situació de segregació escolar que pateix la nostra ciutat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de gener de 2018