S’arriba a un acord a Gear Solutions

Amb la consecució de l’acord, queda desconvocada la vaga indefinida

Divendres, la representació de la plantilla i la direcció de Gear Solutions (Sant Fruitós de Bages) van arribar a un acord sobre l’ERO presentat per l’empresa. Un acord que ha estat ratificat per majoria pels treballadors i treballadores i amb la consecució del qual queda desconvocada la vaga indefinida.

Malgrat que lamentem que no hagi estat possible la retirada de l’expedient, CCOO valorem positivament l’acord assolit, ja que s’ha reduït considerablement el nombre de persones afectades i s’han millorat les condicions respecte de les plantejades inicialment per l’empresa.

Finalment, se salvaran 20 llocs de treball, en comptes dels 6 que pretenia inicialment Gear Solutions, i s’han pactat 15 recol·locacions a altres empreses de la comarca. També preveu 16 prejubilacions, mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social, per als treballadors de més de 55 anys.

En matèria econòmica, l’acord estableix una indemnització de 29 dies per any treballat, amb un màxim de 16 mensualitats, per als treballadors afectats per l’ERO. Una xifra que supera les pretensions inicials de Gear Solutions.

També recull els serveis d’una empresa de recol·locació per ajudar els treballadors afectats a reincorporar-se al mercat de treball durant un període de 9 mesos. Hem aconseguit, així, ampliar els 6 mesos que marca la llei.