CCOO aconsegueix un bon acord al conveni d’empresa a Skis Rossignol

Millora en les condicions laborals, salarials i de contractació

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya fem una valoració molt positiva de l’acord aconseguit en el conveni d’empresa de Skis Rossignol, situada a Artés (Bages), signat el passat 9 d’octubre. Aquest acord s’ha aconseguit després d’intenses setmanes de negociació, quan des del comitè d’empresa -en el qual CCOO és sindicat majoritari- s’han fet propostes de millora en les condicions laborals, salarials i de contractació per al conjunt dels treballadors i treballadores.

Amb la signatura del conveni s’ha aconseguit revertir la tendència dels darrers convenis en matèria d’increment salarial, i s’ha establert la creació d’un nou plus salarial per reduir de forma significativa les diferències salarials existents a la plantilla. A banda de la negociació salarial s’han aconseguit millores en matèria de contractació i estabilitat de la plantilla, a més de l’establiment d’altres mesures com un pla de igualtat com a instrument per assolir la igualtat efectiva entre dones i homes.

Fa menys de 2 anys que CCOO va obtenir representació sindical a l’empresa, aconseguint la majoria del comitè. Des de la Federació de Construcció i Serveis valorem la unitat i fermesa dels treballadors per aconseguir avenços en matèria de negociació col·lectiva.

El principals acords assolits en el conveni col·lectiu són:
-Durada de 3 anys, des de l’1 d’abril de 2017 al 31 de març de 2020.
-Increment salarial de l’1,6% el primer any, i del 2% el segon i tercer any de vigència del conveni.
-Revisió sobre el que excedeixi l’IPC del 2,35% el primer any i el 2,75% el segon i tercer any.
-Manteniment i millora en el plus compromís, consistent en una paga en 4 trams de 0,7%, cadascun en funció del compliment d’objectius.
-Millora en la promoció professional.
-Establiment d’un plus per a les noves contractacions que s’hagin realitzat a partir de l’1 d’abril de 2014 i posteriors. D’aquesta forma es redueixen de forma molt important les diferències salarials existents a la plantilla.
-Contractació: reconversió de 28 contractes a indefinits durant la vigència del conveni, i 28 contractats a través d’ETT passaran a fixes discontinus.
-Ampliació de la permanència de fixos discontinus.
-Elaboració d’un pla d’igualtat.
-Creació d’una Comissió de Mètodes i Temps amb participació de l’empresa i el comitè d’empresa.
-Millores en altres aspectes normatius i d’adaptació del text del conveni.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 d’octubre de 2017