Roda de premsa de presentació el divendres 21 d'abril, a les 12 hores, a la seu del sindicat de Sabadell

CCOO organitza, a Sabadell, un acte d'homenatge als 40 anys de la massacre dels advocats d'Atocha, assassinats l'any 1977

CCOO del Vallès Occidental - Catalunya Central convoca una roda de premsa per presentar, a Sabadell, l’acte d’homenatge als advocats laboralistes d’Atocha assassinats l’any 1977, a Madrid. La roda de premsa es farà divendres 21 d’abril, a les 12hores, a la seu del sindicat a Sabadell (Rambla, 75), i l’acte tindrà lloc aquella mateixa tarda, a les 19 hores, a l'Auditori 3 de l’edifici Antiga Caixa Sabadell 1859 de Sabadell (carrer d’en Font, 25), i s’emmarca dins els actes commemoratius del Primer de Maig.

La roda de premsa comptarà amb la presència d’Alejandro Ruiz-Huerta, últim supervivent de la massacre, catedràtic de dret constitucional de la Universitat de Còrdova i president de la Fundació Advocats d’Atocha, i d’Enrique Rodríguez, secretari general de CCOO del Vallès Occidental - Catalunya Central. El sindicat vol valorar la necessitat de recuperar la memòria democràtica i presentar “Atocha, ahir i avui”, en record als 40 anys de l’atac terrorista que va patir, el 24 de gener del 1977, un despatx d’advocats laboralistes de CCOO i del PCE, al número 55 del carrer d’Atocha de Madrid.

Així doncs, el divendres 21 de d’abril, l’Antiga Caixa Sabadell 1859 de Sabadell, acollirà l'acte d’homenatge i record als advocats. Hi participaran Juli Fernàndez, alcalde de Sabadell; Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i Enrique Rodríguez, secretari general de CCOO del Vallès Occidental - Catalunya Central, així com el darrer supervivent de la massacre, Alejandro Ruiz-Huerta. L’Alejandro, un cop finalitzat l’acte, signarà la nova edició del seu llibre, La memoria incómoda: los abogados de Atocha, exemplar que es podrà adquirir el mateix dia 21.

Abans de l’acte, tindrà lloc una trobada institucional entre l’alcalde de Sabadell i el mateix Ruiz-Huerta, que signarà el llibre d’honor de la ciutat.

20/04/2017