CCOO desconvoca la vaga al sector de muntatge i manteniment elèctric del 30 de desembre i 2 de gener

Davant la pressió de la mobilització del sector, les empreses desbloquegen el procés de subrogació que ha de garantir l’ocupació de més de 800 treballadors i treballadores de les empreses contractistes d’ENDESA

Avui dimarts, 27 de desembre, s’ha realitzat l’acte de mediació al Tribunal Laboral de Catalunya (TLC) per la vaga que la Coordinadora de Muntatge i Manteniment Elèctric de CCOO d’Indústria de Catalunya havia convocat al sector d’empreses contractistes d’ENDESA per garantir l’ocupació mitjançant la subrogació prevista en els convenis dels més de 800 treballadors afectats.

La falta de transmissió d’informació després d’un mes i mig entre empreses contractistes d’ENDESA estava posant en greu risc l’ocupació dels treballadors afectats, principalment a les zones de Catalunya Central i Barcelona ciutat, així com, en menor mesura, a la resta de zones de Catalunya.

Els objectius de CCOO d’Indústria en aquesta primera fase de mobilització eren:
1. Desbloquejar els tràmits de traspàs d’informació entre empreses entrants i sortints.
2. Aconseguir la manifestació per escrit de les empreses afectades del compromís de subrogar els treballadors als quals els és clarament aplicable el conveni, concretant el nombre en cadascuna de les zones afectades.
3. Establir els mecanismes de participació de la representació legal dels treballadors del sector i CCOO en la determinació de la condició de subrogables abans de la primera quinzena de gener del 2017.

Amb la convocatòria de vaga i el tràmit de mediació s’han aconseguit els tres objectius: desbloqueig del procés, determinació dels subrogables i discutir els casos en estudi per falta de documentació abans del 16 de gener. Per això, CCOO d’Indústria hem decidit desconvocar la vaga prevista i seguir treballant durant el gener vinent per acabar de garantir l’ocupació en el sector en aplicació del que preveuen els diferents convenis provincials del metall.

Des de CCOO d’Indústria de Catalunya donem valor a la coordinació sindical, que ens està permetent defensar l’ocupació i les condicions en un sector especialment castigat en els últims anys pels constants ajustos promoguts durant la crisi per la reforma laboral i la desregulació laboral que provoca la plena externalització del manteniment d’ENDESA.

El proper 17 de gener, la Coordinadora de Muntatge i Manteniment Elèctric de CCOO d’Indústria de Catalunya es reunirà per analitzar la situació, les reunions mantingudes i informar els treballadors i treballadores del sector.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de desembre de 2016