CCOO adverteix a Nissan que si no avancen les negociacions del conveni es convocaran noves mobilitzacions

Els comitès d’empresa de la Zona Franca i de Montcada es van tornar a reunir ahir amb la direcció de Nissan per avançar en la negociació del conveni col·lectiu, sense que es produïssin avenços significatius. La discussió es va centrar en matèria salarial i d’ergonomia.

CCOO va manifestar el seu rebuig absolut a la proposta d’increment salarial plantejada per l’empresa, que proposava un increment del 0,2% consolidat per any de vigència i un 0,6% no consolidat. Per CCOO és una proposta del tot insuficient i inacceptable, ja que està molt per sota dels increments previstos a l’AENC.

Quant a ergonomia, davant els problemes que s’han detectat a la secció de muntatge als llocs de càrrega física A i B, la part social plantejava fomentar més les rotacions i els temps de descans de les persones que ocupen aquests llocs de treball. Per la seva part, l’empresa planteja incrementar els descansos només en els llocs on no hi hagi rotació, una proposta amb la qual CCOO no hi està d’acord, ja que les dues mesures no han de ser excloents.

Davant la manca d’avenços significatius en la negociació, el comitè d’empresa ha forçat una nova reunió amb l’empresa per a aquest dijous. CCOO adverteix la direcció de Nissan que, si en aquesta reunió no es dóna sortida a les reivindicacions dels treballadors i treballadores, tindrà una vaga sobre la taula. En la mateixa línia, CCOO manté el boicot a les hores extraordinàries i a la flexibilitat.
18/10/2016