CCOO denuncia que no s’atura l’augment de la sinistralitat laboral i lamenta l’accident mortal ocorregut a Sant Fruitós de Bages, el 20 de setembre

Condol a la família i companys

Dimarts 20 de setembre es va produir, a Sant Fruitós de Bages, un altre accident laboral mortal d’un treballador de 41 anys en una empresa del sector de la fusta, Euromadem, que es dedica a l’elaboració de bobines de fusta per a cable elèctric. L’accident es va produir per aixafament del treballador sota una muntanya de bobines de fusta de gran pes.

Des de CCOO Catalunya i la Federació de Construcció i Fusta del sindicat lamentem aquest fet i volem expressar el condol a la seva família i companys. Així mateix demanem a l’Administració celeritat en la investigació per aclarir les causes de l’accident i per depurar les responsabilitats sobre aquests fets.

Al mateix temps, CCOO de Catalunya volem alertar sobre l’augment generalitzat de la sinistralitat laboral, que com mostren els fets ocorreguts aquests dies (recordem que el 16 de setembre es va produir un altre accident mortal a Martorell) no aturen la tendència generalitzada de l’augment de l’índex d’incidència de la sinistralitat a Catalunya dels darrers dotze mesos (dades oficials de juny 2015 – juliol 2016), on s’ha constatat que havia augmentat l’índex d’incidència un 5,52%. Volem ressaltar que aquest any ja s’han produït mes de 30 accidents mortals i amb la informació disponible d’aquests últims 5 dies s’augmenten en 2 comunicats oficials les xifres.

Des de CCOO reclamem polítiques públiques en salut laboral i un major control de l’Administració sobre l’aplicació de les eines de prevenció de riscos laborals a totes les empreses, exigint que es faci prevenció de qualitat, fet que es fa encara més necessari quan el context laboral, sota l’argument de la crisi, ha generat un empitjorament de les condicions de treball, fonamentalment per:
– L’impacte de la reforma laboral, que ha precaritzat les relacions laborals.
– La manca d’inversió en prevenció de riscos laborals per part de les empreses.
– La manca de recursos públics (per exemple: reducció d’efectius de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral, manca de pressupost per endegar campanyes…).
– La desorientació d’algunes polítiques públiques que posen l’accent a les persones (control de l’absentisme) i no sobre les causes (millora de condicions de treball).

CCOO considerem que aquests elements configuren el diagnòstic de les principals causes estructurals d’aquesta situació i que les accions s’han d’orientar a intervenir sobre la millora de les condicions de treball i de les polítiques preventives.

Amb motiu d’aquest desafortunat accident, a la seu de CCOO de Catalunya durant la jornada d’avui presidirà l’entrada un crespó negre com a mostra de condol.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de setembre de 2016