CCOO denuncia que la concessionària de l’autopista C-16 AUTEMA reincideix en l’actitud antisindical

Acomiadament desproporcionat d’un treballador

El passat divendres, 22 de juliol, la direcció d’AUTEMA, concessionària de l’autopista C-16, va prendre la decisió d’acomiadar un treballador per “manca de confiança”, una decisió marcada per la unilateralitat, l’exagerada desproporció i la persecució sindical.

El comitè d’empresa, amb majoria del sindicat CCOO, es va tancar a les instal·lacions de l’empresa per exigir explicacions a la direcció i la gerència per aquesta decisió contra un treballador afiliat al sindicat.

A les 17.00 h l’empresa es va avenir a reunir-se amb el comitè i els representants sindicals. En aquesta reunió, l’empresa es va reiterar en la seva decisió, mentre que per part del sindicat es va posar de manifest la desproporció de la mesura i l’atac que representa contra la llibertat sindical i el dret a la negociació. La reunió i el tancament van finalitzar a les 19.00 h amb l’acord que es valoraria la decisió i les dues parts es tornarien a trobar el dilluns 25 de juliol a les 11.00 h.

En la reunió d’avui dilluns, 25 de juliol, l’empresa s’ha continuat mantenint inflexible i “orgullosa” en la decisió desproporcionada i antisindical d’acomiadar al treballador, rebutjant qualsevol de les propostes que s’havien formulat per part del comitè i del sindicat. AUTEMA reincideix en una actitud antisindical que ja s’havia donat en el passat i que va quedar demostrada per la Inspecció de Treball.

Aquest fet agreuja encara més les tenses relacions laborals a l’empresa, marcades pel clima de sobrecàrregues de feina als peatges, motivades per l’aplicació del decret de la Generalitat de descomptes en el peatge de la C-16, per tal de descongestionar la C-55. El gran augment de circulació per la via arran d’aquest decret no ha suposat un increment dels operaris de peatge, amb la qual cosa les sobrecàrregues són evidents (un únic operari s’ha de fer càrrec de dos peatges). Les incidències també han patit un increment notable amb l’augment de circulació i els operaris acaben desbordats i sobrecarregats de feina, al mateix temps que les queixes derivades augmenten sense que l’empresa prengui cap determinació en aquest sentit.

CCOO critica que les tenses relacions entre concessionària i Generalitat acaben repercutint en una plantilla que ja s’ha vist molt reduïda en els darrers anys i que ara ha de suportar la manca de capacitat de la direcció per fer front a l’increment de circulació.

Barcelona, 25 de juliol de 2016