CCOO d’Indústria considera inacceptable la proposta d’ABB en la negociació de l’ERO

CCOO d’Indústria considera que la darrera proposta que ABB España  ha presentat a lea mesa negociadora és inacceptable ja que s’oblida de la voluntarietat, no inclou cap pla de prejubilacions i és insuficient quant a la indemnització plantejada. CCOO rebutja l’expedient d’àmbit estatal que ha presentat la companyia per acomiadar 120 treballadors dels departaments de recursos humans, finances, logística, màrqueting i vendes en diferents centres de treball, 50 dels quals a la planta de Sant Quirze del Vallès.

Nota de la federació estatal al respecte:

CCOO considera inacceptable l’última oferta d’ABB perquè “oblida” la voluntarietat dels acomiadaments i no inclou un pla de prejubilacions

Inacceptable. Així han qualificat els negociadors de CCOO l’oferta que la direcció d’ABB ha posat sobre la mesa per pal·liar l’impacte de l’expedient de regulació d’ocupació amb què pretén acomiadar a 120 persones dels departaments de recursos humans, finances, logístiques, màrqueting i vendes. L’empresa ofereix una indemnització de trenta dies per any treballat amb un límit de 18 mesos i no recull la voluntarietat ni un pla de prejubilacions, els dos objectius que aquest sindicat s’havia proposat arrencar a la multinacional.

Els treballadors i les treballadores d’ABB estan tips que sempre siguin els més febles els que pateixin les decisions de la companyia. Per això, ahir van secundar la concentració que, a primera hora del matí, CCOO d’Indústria, UGT FICA, USOC i Esk van convocar en els distints centres de treball. Gràcies a aquest suport, la mesa que negocia l’expedient de regulació d’ocupació que fa unes setmanes va presentar la multinacional se sent molt abonada per la plantilla en les converses que ha emprès amb la companyia.

ABB es queda curta i ofereix, als que finalment hagin d’abandonar l’empresa, una indemnització de 30 dies amb un màxim de 18 mensualitats. S’oblida d’incloure en la seva oferta el pla de prejubilacions que CCOO d’Indústria ve reclamant des que van començar les negociacions. La seva proposta tampoc contempla la voluntarietat dels acomiadaments i que siguin intercanviables.

En les reunions que es van celebrar el 20 i el 21 de juny ABB també va aportar als sindicats la documentació que li havien reclamat en anteriors trobades. Es va comprometre a entregar-los la setmana que ve l’estalvi que aportarà a l’empresa la decisió d’acomiadar a 120 persones i els costos que comportarà la nova organització.

ABB va tornar a explicar als representants dels treballadors i treballadores les bondats que, des del seu punt de vista, provocarà la deslocalització de part de les àrees de recursos humans, logística i finances. Encara que CCOO d’Indústria entén que es tracta de decisions que es prenen en altes instàncies, el sindicat continua lamentant que sempre paguin els mateixos.

La comissió negociadora de l’ERO d’ABB es tornarà a reunir el 28 i el 29 de juny.