La Generalitat convoca sindicats i patronal per configurar la Taula Catalana de Concertació del Sector Carni

D’acord amb el compromís assumit en la darrera reunió, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha convocat els sindicats majoritaris, CCOO i UGT, i les patronals del sector carni aquest dimecres, 22 de juny, a una reunió de la Taula Catalana de Concertació del Sector Carni de Catalunya per continuar aprofundint en l’anàlisi de la situació del sector.

Aquesta taula estarà presidida pel secretari general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, i per part de CCOO hi assistiran Pedro Izquierdo, responsable del sector carni, i José Cachinero, secretari d’Acció Sindical i Política Sectorial de CCOO de Catalunya.

En aquesta reunió, CCOO tornarà a situar els objectius de la campanya que està impulsant per dignificar les condicions laborals en el sector, que passen per formalitzar la constitució de la mesa sectorial, reforçar la capacitat d’actuació de la Inspecció de Treball per combatre el frau en la contractació laboral al sector i regularitzar els contractes que estan en frau de llei, i impulsar un canvi de la Llei autonòmica de cooperatives de manera que prevegi l’aplicació del conveni col·lectiu sectorial com a condicions mínimes per als treballadors de les cooperatives de treball associat del sector.