Vaga a les torres de control de diferents aeroports de l’Estat

Durant els mesos d’estiu, inclòs l’aeroport de Sabadell

Segons informa la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya, la patronal SAERCO es nega a incloure la clàusula de la subrogació en el II Conveni col·lectiu de proveïdors civils privats de trànsit aeri.

El Sector Aeri i Serveis Turístics de CCOO i Sector Aeri d’UGT convocaran vagues durant els mesos d’estiu a les torres de control dels aeroports de Fuerteventura, La Palma, Alacant, Eivissa, Sevilla, València, Jerez, Vigo, la Corunya, Sabadell i Cuatro Vientos, a causa de la ruptura a la mesa negociadora amb la patronal.

El passat 31 de maig es va celebrar l’última reunió de la mesa negociadora del conveni, en la qual SAERCO va manifestar la que no acceptava la clàusula de subrogació al II Conveni col·lectiu de proveïdors civils privats, no va ser així per part de l’altre 50% de la patronal, FERRONATS, que sí que estaria disposada a incloure aquesta clàusula de subrogació.

CCOO i UGT consideren una provocació inacceptable no solament que no s’accepti la subrogació proposada per la part social, sinó que la mateixa proposta de clàusula de subrogació, inicialment remesa per la part empresarial, l’hagi rebaixat  SAERCO a una subrogació que no recull cap dret dels treballadors.

L’objectiu d’ambdues organitzacions sindicals és aconseguir un acord que potenciï el sector privat de les torres de control, garantint la seguretat aèria i al mateix temps garantint els llocs de treball i condicions dels treballadors i treballadores dels quals depèn, amb la finalitat d’evitar un model de negoci low cost que entenem no té cabuda en aquest sector, que és el que pretén SAERCO.

La part social manifesta la seva voluntat de continuar amb les negociacions per aconseguir un acord que eviti una vaga que afectarà el sector turístic en plena temporada alta, amb el dany que això suposaria a l’economia.

Des de CCOO i UGT fem una crida a la patronal per aconseguir un acord que respecti els drets dels treballadors, incloses les seves condicions econòmiques.

Barcelona, 3 de juny de 2016