La direcció presenta la situació econòmica com a insostenible

CCOO rebutja assumir les conseqüències del deute del Consorci Sanitari de Terrassa (CST)

Adjuntem el comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO al Consorci Sanitari de Terrassa (CST):

Des de la Secció Sindical de CCOO del Consorci Sanitari de Terrassa i després que la direcció ens presentés la situació econòmica com a insostenible (-­5 milions d’euros de l’exercici 2015, previsió d’uns ­-8 milions d’euros al 2016, si no hi ha un pla d’empresa de xoc i tot això amb un sumatori d’uns ­-33 milions d’euros adquirits com a deute històric), us volem comunicar el següent:
- Considerem que el “deute” del CST ha estat fruit de gestions (gerencials i/o polítiques) alienes a les treballadores i treballadors del Consorci Sanitari de Terrassa, i per tant, en cap cas estem disposats a cedir a cap retallada més de les condicions laborals. Tenint en compte que als últims cinc anys hem signat tres pactes de retallada (per tal d’arribar a un equilibri financer), no podem entendre que la situació econòmica sigui l’actual. Per tant, en cap cas acceptarem una nova davallada de les nostres condicions laborals.
- Des de CCOO vetllarem perquè hi hagi una gestió transparent i eficaç vers les necessitats del ciutadà.
- Cap retallada més ni a les treballadores i treballadors del Consorci Sanitari de Terrassa. Cap retallada més al ciutadà...
- Des de CCOO del CST demanem a les institucions una aposta ferma i decidida per a la sanitat pública i propera al ciutadà; obertura dels llits tancats que podrien estar en actiu i oferint un alliberament dels col·lapses de les urgències de la nostra comarca (Vallès Occidental); també sol·licitem un finançament real i un reconeixement adient als serveis oferts a la població del Vallès Occidental.
- CCOO reclama que tots els treballadors i totes les treballadores de la sanitat de la comarca del Vallès Occidental que han ofert els seus serveis per a la demanda pública tot i no treballar a centres públics (Hospital General de Catalunya i Clínica del Vallès) s’han de rescatar i se’ls ha de donar una solució de reincorporació laboral similar a la que estaven desenvolupant.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de maig de 2016