Els sindicats sol·liciten la implicació de la Generalitat per facilitar la reindustrialització de la planta de Delphi de Sant Cugat del Vallès

CCOO, UGT i el comitè de Delphi s’han reunit avui amb els consellers de Treball i Empresa i Coneixement

Aquest migdia, una representació del comitè d’empresa i les seccions sindicals de CCOO i UGT de Delphi Diesel Systems, acompanyats per les federacions CCOO d’Indústria de Catalunya i l’MCA-UGT, s’han reunit amb els consellers de Treball, Dolors Bassa, i d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el secretari general de Treball, Josep Ginesta, i el secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio. CCOO d’Indústria i la secció sindical de CCOO de Delphi valoren positivament el resultat de la reunió.

Els sindicats i el comitè d’empresa hem sol·licitat a la Generalitat que traslladi a la direcció de Delphi la necessitat d’aclarir i concretar les propostes per definir una alternativa de reindustrialització de la planta de Sant Cugat del Vallès, abans de presentar l’ERO. També hem instat l’Administració a posar els instruments de les dues conselleries a disposició dels possibles nous inversors per afavorir la reindustrialització de la planta.

D’altra banda, des de la part social també hem demanat que quan s’obri el període de consultes de l’expedient, la Inspecció de Treball, a més de vetllar per la bona fe de les parts i per l’estricte compliment d’allò establert en el procediment d’un període de consultes, analitzi les dubtoses causes argumentades per l’empresa i ho incorpori al seu informe de l’ERO.

Les dues conselleries s’han compromès a traslladar a l’empresa les demandes de la representació social i a tenir en compte les altres dues propostes. Per la seva part, des del comitè i els sindicats continuaran informant l’Administració sobre el desenvolupament del procés.