CCOO valora positivament el principi d’acord sobre el conveni de Nissan

La representació dels treballadors i la direcció de Nissan Motor Ibérica han arribat a un principi d’acord sobre el conveni col·lectiu dels centres de treball de Zona Franca i de Montcada. CCOO de Nissan i CCOO d’Indústria de Catalunya valoren positivament aquest acord, ja que compleix amb les expectatives que s’havien marcat a l’inici de les negociacions.

Amb aquest principi d’acord es prorroga el conveni vigent per al 2015, amb les incorporacions següents. En matèria econòmica, l’acord estableix un increment salarial d’un 1%, en la línia del que marca l’AENC. També assegura la jornada laboral anual de 218 dies i estipula que en el cas dels treballadors que aquest 2015 tinguin un excés de dies jornada, aquests s’incorporaran a la seva borsa individual en la nòmina del mes de desembre.

Un altre aspecte destacat de l’acord és que es recupera el dret d’utilitzar el servei de menjador per a tota la plantilla, i que es formalitza la constitució de la mesa d’ocupació, amb la participació de la representació dels treballadors i la direcció de l’empresa.

CCOO de Nissan ja ha començat a preparar les propostes per negociar un nou conveni, un cop finalitzi aquesta pròrroga, per garantir un nou cicle d’activitat productiva amb nous models, millors salaris i condicions laborals i una ocupació estable.