CCOO lamentem l’accident laboral mortal d’un miner ocorregut aquest matí a la mina d’Iberpotash

CCOO d’Indústria de Catalunya i CCOO de Catalunya condemnem i lamentem l’accident laboral mortal que ha tingut lloc aquest matí, cap a les 9.30 hores, a la mina d’Iberpotash de Vilafruns (Balsareny), en el qual ha perdut la vida un treballador de l’empresa subcontractada Montajes Rus, de 26 anys i veí de Navas. L’accident s’ha produït quan s’ha desprès una paret de la mina que li ha caigut a sobre i l’ha aixafat. Des de CCOO volem expressar el nostre sentit pesar i condol a la família i companys de la víctima, que era molt apreciada entre els seus companys.

El Comitè de Seguretat i Salut i el Comitè d’Empresa d’Iberpotash es reuniran aquesta tarda per intentar aclarir les circumstàncies d’aquest lamentable succés. CCOO d’Indústria seguirem de prop aquest procés i, de moment, demanem a la direcció d’Iberpotash i de la subcontracta que extremin les mesures de seguretat i de prevenció i que es revisin les instal·lacions i els procediments de coordinació d’activitats per evitar nous accidents.

Així mateix, CCOO d’Indústria i CCOO de Catalunya demanem a l’Administració la màxima celeritat en la investigació per aclarir les causes de l’accident per tal de depurar les responsabilitats oportunes. Al mateix temps, volem alertar sobre l’augment generalitzat de la sinistralitat laboral, per això, des de CCOO reclamem polítiques públiques en salut laboral i un major control de l’Administració sobre l’aplicació de les eines de prevenció de riscos laborals a totes les empreses, exigint que es faci prevenció de qualitat.

Amb motiu d’aquest desafortunat accident, a les seus del sindicat de CCOO a Barcelona i Manresa, durant la jornada d’avui presidirà l’entrada un crespó negre com a mostra de condol.