L'alcaldessa exigia l'empadronament per accedir al menjador social

La Secció Sindical de CCOO a l'Ajuntament de Sant Quirze se solidaritza amb l'ONG “Mensajeros de la Paz” i realitza una aportació simbòlica pel manteniment del menjador social a Recas (Toledo)

La Secció Sindical de CCOO a l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès veu un despropòsit la mesura adoptada per l'alcaldessa popular de Recas (Toledo) d'exigir l'empadronament per atendre alimentàriament a persones necessitades, entre elles 68 nens i nenes. En aquest sentit se solidaritza amb l’ONG “Mensajeros de la Paz” i amb la seva postura de no acceptar aquest requisit.

És per aquest motiu que la Secció Sindical ha decidit fer una aportació econòmica a fi que l'ONG segueixi atenent a les persones en risc d'exclusió social, persones que s'han quedat sense ocupació, i fins i tot famílies amb greus problemes econòmics d'aquest municipi, més enllà d'estar empadronats o no.

Des de la Secció Sindical del municipi vallesenc creuen que s’ha d’obrir la porta a l’aprovació de mocions als diferents plens de tots els ajuntaments a fi que les corporacions locals siguin garants de la seguretat alimentària de la ciutadania, és a dir, la disponibilitat, accessibilitat i estabilitat del subministrament d'aliments, o sigui el dret a rebre aliments de totes les persones residents sense discriminació pel fet d’estar o no estar empadronades. La Secció Sindical veu un sense-sentit que corporacions locals com Recas demanin papers a un nen per donar-li un plat de menjar, i creuen que hi ha amb un objectiu clar d'estigmatitzar els possibles usuaris i usuàries no empadronats, creant ciutadans de primera i segona en aspectes tan bàsics com l’accés a l’alimentació.

La Secció Sindical vol recordar al PP que el dret a l'alimentació es va incloure originalment en l'Article 25 de la Declaració Universal dels Drets Humans, promulgada el 1948, i es recull de forma més expressa en el Pacte Internacional de Drets Econòmics, Socials i Culturals (PIDESC), aprovat en 1966 i vigent des de 1976. En l'Article 11 del mateix es reconeix el dret de tota persona a un nivell de vida adequat per a si i la seva família, inclosa l'alimentació. Diversos altres acords internacionals, convenis i lleis s'ocupen del dret a l'alimentació per a grups especials, per exemple, la Convenció sobre els Drets del Nen.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 d’agost de 2015