Es posen en marxa dos cicles formatius de grau mitjà de FP dual amb la participació d'Iberpotash

La direcció d’Iberpotash i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya han signat aquest dimecres, 15 de juliol, un conveni de col·laboració, amb la participació dels ajuntaments de Súria i de Sallent, per posar en marxa dos cicles formatius de FP dual de grau mitjà: un de tècnic/a en excavacions i sondatges, que s’impartirà a l’Institut Mig-Món de Súria, i un altre de tècnic/a en electromecànica i maquinària, a l’Institut Llobregat de Sallent. Aquest conveni expirarà l’any 2020.

La durada d’aquests cicles formatius serà de dos cursos lectius. El primer curs es farà formació al centre docent corresponent i dos dies de pràctiques a l’empresa Iberpotash durant el tercer trimestre. El segon curs combinarà la formació a l’institut amb tres dies setmanals de pràctiques a Iberpotash.

CCOO d’Indústria de Catalunya i CCOO d’Iberpotash valoren molt positivament aquesta iniciativa, ja que la mineria és un gran actiu industrial a la Catalunya central i aquesta possibilitat d’aprenentatge rellevant i significatiu suposarà una millor professionalització i dignificació de l’activitat minera. Ara caldrà veure la implicació posterior de les empreses vinculades a la mineria a l’hora de crear llocs de treball.
17/07/2015