S’arriba a un principi d’acord a Acciona Facility Services

La representació dels treballadors i la Direcció d’Acciona Facility Services van arribar ahir a un principi d’acord, amb la mediació de l’Administració, que en línies generals garanteix la recuperació dels llocs de treball de la línia 1 i l’assignació de noves tasques a la línia 2 amb el llançament d’un nou vehicle. L’acord preveu que als treballadors de la línia 1, mentre no es recuperin els llocs de treball, Nissan els apliqui la borsa de flexibilitat horària i, en cas que fos necessari, un expedient de suspensió temporal complementat per l’empresa amb un 15% del salari.

Per garantir la viabilitat futura d’Acciona Facility Services, l’assignació de noves tasques i el manteniment de les actuals, les parts s’han compromès a negociar mantenint les condicions de la plantilla actual i establint un nou sistema d’ingrés de nous treballadors a l’empresa quan s’assignin noves tasques.

CCOO d’Indústria de Catalunya fa una valoració positiva d’aquest principi d’acord, ja que s’han evitat els acomiadaments plantejats inicialment per l’empresa i s’han tingut en compte les propostes que el sindicat havia defensat des de l’inici. CCOO d’Indústria destaca que aquest acord no hauria estat possible sense la unió i determinació dels treballadors i treballadores d’Acciona Facility Services, que hauran de ratificar el principi d’acord.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de juliol de 2015