CCOO rebutja l’ERO que planteja Acciona Facility Services per acomiadar 138 treballadors a les plantes de Nissan

CCOO d’Indústria de Catalunya i la Secció Sindical de CCOO d’Acciona Facility Services rebutgen totalment l’ERO que ha presentat la direcció de l’empresa, adduint causes productives, per extingir 138 contractes de treball a les factories de Nissan de la Zona Franca i de Montcada, i exigeixen a Acciona la retirada de l’expedient. L’afectació és de 25 extincions a Montcada i la resta a Barcelona.

Ja que l’empresa ha comunicat al comitè que aquests llocs de treball podran recuperar-se el febrer del 2016, CCOO demana que retiri els acomiadaments i que s’assegui a negociar mesures temporals i de flexibilitat, en lloc de mesures traumàtiques i definitives.

Davant d’aquesta mesura, els treballadors d’Acciona han aprovat, en les assemblees celebrades aquest cap de setmana, un calendari de 12 jornades de vaga a les plantes de Nissan de la Zona Franca i Montcada durant el mes de juliol contra l’ERO i per exigir un compromís d’estabilitat de l’ocupació de cara a la posada en marxa de la nova línia productiva, de la qual Nissan encara no ha assegurat que els serveis logístics s’assignin a Acciona. La primera jornada de vaga està convocada el proper dia 8 de juliol.

Acciona Facility Services és l’empresa encarregada de la logística a les plantes de Nissan de Barcelona i de Montcada i, actualment, té 649 treballadors en plantilla.