Contra les retallades al servei a IVEMON – Ambulàncies Egara

El govern de CiU, amb la passivitat d’ERC, continua amb les retallades d’ambulàncies al Vallès Occidental tot i els acords aprovats al Parlament

Adjuntem el comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a IVEMON – Ambulàncies Egara:

Aquesta secció sindical vol expressar el seu profund malestar i la seva creixent indignació amb les decisions del SEM i el CATSALUT per omissió en el transport sanitari al Vallès Occidental, amb un concurs ple de suposades irregularitats, on les empreses obtindran la concessió passi el que passi. Les mesures adoptades per la Generalitat posen en perill un nombre de llocs de treball important. La retallada de més de 31.000 hores de cobertura anual, així com la transformació d’una ambulància de suport vital avançat medicalitzat (SVAM) en una unitat de vehicle d’intervenció ràpida (VIR, vehicle amb metge i tècnic sense infermeria), que no té la capacitat de poder traslladar, comporta un deteriorament important en la qualitat assistencial per als ciutadans i ciutadanes de la nostra comarca.

No entenem per què, a d’altres zones de Catalunya, l’Administració sí que ha corregit la situació, com el cas d’Alcanar, on s’ha garantit la continuïtat del servei com fins ara, tot i haver sofert retallades en el concurs.

El Vallès Occidental està patint les retallades més importants d’aquest concurs a tot Catalunya, a pesar que el passat 20 de novembre del 2014 el Parlament va aprovar, amb el suport de tots els grups parlamentaris, que la cobertura i el model assistencial del Vallès Occidental havia de ser el mateix que a l’any 2013.

És per tot això que aquesta secció sindical anuncia mobilitzacions davant el despotisme i falta de respecte a la població del Vallès Occidental que està portant a terme el Govern de CiU amb el suport d’ERC. Exigim a l’Executiu que apliqui l’ordre rebuda del Parlament i mantingui el dispositiu actual en el nou concurs de transport sanitari.

Per explicar-ho tot plegat es faran dues rodes de premsa a Sabadell i Terrassa:
-Dimecres, 20 de maig, a les 10.00 hores, a CCOO de Sabadell (Rambla, 75)
-Divendres, 22 de maig, a les 09.30 hores, a CCOO de Terrassa (c/Unió, 23)

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de maig de 2015