Per la readmissió

CCOO denuncia que Panrico acomiada als treballadors de logística de Santa Perpètua de Mogoda, alhora que pretén contractar una empresa externa perquè faci la seva feina

CCOO ha criticat que Panrico acomiadi als treballadors de logística de la planta de Santa Perpètua de Mogoda, al mateix temps que pretén contractar una empresa externa perquè faci la seva feina. El sindicat considera que l'actitud de Panrico és reprotxable i inadmissible en prendre aquesta decisió de forma unilateral, quan s'havia compromès amb els representants legals dels treballadors, tant en la negociació de l'ERO aprovat el 2013 com en posteriors reunions al fet que, arribat el moment, s'obriria un procés de negociació.

Després del sacrifici dels treballadors arran les retallades sofertes amb l'ERO, sense tenir en compte la sentència de l'Audiència Nacional en la qual declarava els acomiadaments previstos per al 2015 i el 2016 no ajustats a dret, i abans de conèixer el resultat del recurs presentat en el seu moment per CCOO davant el Tribunal Suprem, malgrat la tendència a la recuperació econòmica de l'empresa, CCOO considera que és inadmissible que es pretengui donar una altra volta de rosca acomiadant treballadors; i més interpretant que, amb tota probabilitat, l’empresa contractarà de forma immediata, si es té en compte que en aquests moments no s'està atenent el 100% de la demanda de productes, amb permanents retallades en les comandes dels repartidors, mentre es mantenen línies de producció inactives.

CCOO fa una crida a la direcció de Panrico perquè readmeti els treballadors acomiadats i utilitzi la via de la negociació, amb l'objectiu de buscar una sortida consensuada a aquesta situació.

CCOO donarà suport a totes les mesures que es decideixin conjuntament amb els representants legals dels treballadors i els donarà suport mitjançant les eines legals al seu abast per a la millor defensa dels treballadors acomiadats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de març de 2015