La multinacional farmacèutica fa 7 acomiadaments

CCOO denuncia acomiadaments injustificats a Alliance Healthcare Espanya

La Secció Sindical de CCOO d'Alliance Healthcare Espanya (AHE), filial de la primera multinacional farmacèutica mundial, Walgreens Boots Alliance (WBA), denuncia que l’empresa ha acomiadat 7 treballadors injustificadament.

Alliance Healthcare Espanya, amb vendes el 2013 de 1.240 milions d’euros, i beneficis de 9.755.000 euros, ha acomiadat els 7 treballadors de manera individualitzada (un d’ells de baixa per malaltia i una altra empleada amb reducció de jornada per cura de fills), per tal d’evitar negociar amb els sindicats, malgrat els beneficis de l’empresa.

La fusió del grup europeu Alliance Boots i l’empresa nord-americana Walgreens, el 31 de desembre del 2014, ha format una multinacional de 370.000 treballadors, 1.060 a Espanya, que té presència a 27 països, amb una facturació de més de 107.000 dòlars. En el moment de la fusió, els sindicats del comitè d’empresa europeu ja van demanar explicacions per un pla de reducció de despeses de 1.000 milions de dòlars, que a Espanya s’ha vist reflectit en l’acomiadament de treballadors.

La Secció Sindical de CCOO d’Alliance Healthcare Espanya -amb planta a Polinyà- critica aquestes pràctiques antisindicals, que semblen una característica de l’empresa nord-americana que comencen a aplicar-se a Europa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de febrer de 2015