CCOO de Catalunya fa una crida a la mobilització contra el racisme i el feixisme

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Discriminació Racial

El 21 de març es commemora el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Discriminació Racial, que recorda l’assassinat de 69 persones, totes elles negres, en una manifestació antiapartheid a Sud-àfrica, el 1960. Malauradament, tot i el temps passat, aquesta celebració és més vigent que mai.

Així, veiem com el racisme continua ben present a tots els àmbits de la nostra societat i constatem com el creixement de partits amb postulats clarament racistes és una realitat ben evident, fins i tot a les institucions, cosa que ha donat un plus d’impunitat al carrer, com hem vist amb l’increment de les agressions per delictes d’odi.

CCOO de Catalunya, en coherència amb els seus valors i principis estatutaris i com a sindicat de classe i sociopolític, està plenament implicat en la lluita contra el creixement del racisme i el feixisme en la nostra societat i treballa des dels centres de treball en la lluita per la justícia social i contra el masclisme, la LGTBIfòbia, el racisme i el discurs ultraliberal dels qui volen deixar-ho tot en mans dels mercats.

És per això que reclamem a les diferents administracions que duguin a terme les necessàries actuacions de prevenció de les agressions racistes i de proliferació del discurs de l’odi, i molt especialment a les organitzacions polítiques, ara que s’obre un llarg període electoral, a bandejar dels seus discursos la instrumentalització política de la immigració i a denunciar aquelles organitzacions polítiques que promouen les actituds racistes.

D’altra banda, el sindicat també fa una crida als treballadors i treballadores, i a la societat en general, a implicar-se activament en la lluita contra el creixement del racisme i la xenofòbia. En aquest sentit, cridem a participar en totes les mobilitzacions i actes de commemoració del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Discriminació Racial, i molt especialment a la manifestació que tindrà lloc aquest dissabte, a les 17 h, al passeig de Gràcia de Barcelona -convocada per Unitat contra el Racisme i el Feixisme (UCFR) i que compta amb el suport de centenars d’entitats social de tot tipus, entre elles CCOO de Catalunya- en contra del racisme i el feixisme i en defensa de la democràcia, la convivència i el respecte pels drets de tothom.

No es tracta només de reaccionar davant els postulats ultraliberals, masclistes i xenòfobs de l’extrema dreta, sinó també fer saber al conjunt de la ciutadania que som moltes les organitzacions sindicals, socials, entitats i persones que apostem per una societat que acull i fa de la diversitat la seva riquesa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de març de 2019