CCOO denuncia l’empresonament i arrest domiciliari de dos membres del SNTSG (Sindicato Nacional de Trabajadores de la Salud de Guatemala)

Per haver instat un procés de negociació col·lectiva

La Fundació Pau i Solidaritat i CCOO de Catalunya denuncien l’empresonament i arrest domiciliari de Dora Regiona Ruano i Luis Alpírez Guzmán, membres del SNTSG (Sindicato Nacional de Trabajadores de la Salud de Guatemala), per haver instat un procés de negociació col·lectiva.

El SNTSG és una organització sindical de Guatemala amb la qual la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya ha impulsat, al llarg de la seva activitat, la seva cooperació sindical per la defensa de la classe treballadora de Guatemala.

En els últims anys, aquest país travessa una profunda crisis que afecta, especialment, els i les representants sindicals que estan sent víctimes de violència antisindical.

El passat 17 de gener, Luis Alpírez Guzmán i Dora Regina Ruano (amb la qual vam treballar directament durant molts anys), membres del Sindicato Nacional de Trabajadores de la Salud de Guatemala (SNTSG), van ser detinguts fins el 28 de gener de 2019 per haver negociat i signat un conveni col·lectiu entre el sindicat i les autoritats del Ministeri de Salut.

El govern actual va adduir, com a causa de la detenció, que s’havia produït un abús de poder, ja que el Ministeri de Salut no disposa de recursos suficients per fer front a les obligacions previstes en el nou conveni col·lectiu. I, si bé van ser alliberats el passat 28 de gener, des de llavors continuen sota arrest domiciliari.

Des de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO condemnem la persecució de què són víctimes els i les sindicalistes a Guatemala i demanem al govern de Guatemala que deixi en llibertat i sense càrrecs Dora Regina Ruano i Luis Alpírez Guzmán.

Ni l’estigmatització, ni la coacció, ni les amenaces ni l’assetjament per la defensa dels drets de la classe treballadora poden ser permeses ni acceptades.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de febrer de 2019