CCOO acull un curs pilot de formació dins del marc del projecte europeu TRANSFORMERS, sobre cadenes de subministrament sostenibles

Demà dimarts, 18 de setembre, i durant tres dies, a la seu del sindicat a Barcelona, amb participació de sindicalistes d’arreu d’Europa

Del 18 al 20 de setembre, CCOO de Catalunya i la seva secretaria d’Internacional i Cooperació acollirà el seminari internacional ‘Cadenes de subministrament sostenible: instruments per sindicalistes i membres de comitès d’empresa europeus (CEE)’. El curs comptarà amb la presència de sindicalistes d’Espanya, Itàlia, Bulgària, Romania i Turquia, que compartiran coneixements i experiències sobre els instruments sindicals existents per transformar les cadenes de subministrament, per tal que esdevinguin més transparents i més responsables socialment.

El projecte TRANSFORMERS posa el focus en les empreses multinacionals (MNE) i en les cadenes de subministrament multisectorials, per tal de comprendre quines són les principals i més recents estratègies de direcció de les MNE i el seu impacte en l’ocupació i en les relacions industrials. També vol analitzar quin és el marge que existeix per a l’acció- real i potencial- dels òrgans d’informació, consulta i participació i els instruments de negociació per proporcionar representativitat tant als treballadors/es directes com indirectes.

El seminari comptarà amb la presència de reconeguts experts i expertes, entre els quals hi seran Juan Manuel Viver (Final Watch), Víctor Garrido (Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya), Ornella Cilona (CGIL), Carles Català (Federació de Serveis de CCOO de Catalunya) i Massimo Mensi (Filcams), i s’analitzaran aspectes com la Responsabilitat Social Corporatiu (RSC), els Acords Marc Internacionals (AMI), les finances sostenibles i els instruments de governança econòmica, social i ambiental.

El futur del sindicalisme a nivell internacional es juga en funció de la seva capacitat de donar resposta a la necessitat de drets de tota la classe treballadora.