Mor l’històric fundador de CCOO de Catalunya, Josep Maria Folch i Torres

Avui hem conegut la trista notícia de la mort de l’històric sindicalista de CCOO de Catalunya, Josep Maria Folch i Torres. Ell va formar part dels 300 sindicalistes que van participar en la històrica assemblea a l’Església de Sant Medir de Barcelona, el 20 de novembre del 1964, que va significar la fundació del nostre sindicat. En Josep Maria va participar activament en els actes del 50è aniversari de CCOO de Catalunya, ara farà quatre anys.

Josep Maria Folch i Torres  va neixer
a Barcelona el 1932, casat i amb dos fills, torner i mestre industrial,
Fundador de les Comissions  Obreres,
organitzar des de la fabrica Montesa una vaga l’any 1962, enllaç sindical  al sindicat vertical del metall, participa en
la coordinació de les Comissions Obreres a Barcelona, participant a l’assemblea
fundacional a l’Església de Sant Medir el 20 Novembre del 1964.

Mitjançant la JOC, entra en contacte amb el moviment obrer i des del 1959
s’organitzà al PSUC. La seva militancia el portà a l’exili a França. Va  mantenir la seva militancia al PSUC i a ICV
fins la seva mort.

La vetlla s’obrirà avui a les 18.30 hores al Tanatori de la Ronda de Dalt de Barcelona. La cerimònia de comiat tindrà lloc demà dissabte a les 13 hores.

El seu compromís i la seva empremta ens queda per sempre. Mai l’oblidarem.