Una delegació de CCOO de Catalunya, encapçalada pel seu secretari general, Javier Pacheco, s’ha reunit avui a Barcelona amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet

El sindicat trasllada al conseller la necessitat de resoldre els dèficits de la xarxa de transport públic a Catalunya, l’impuls de les polítiques mediambientals amb la posada en marxa de l’agencia catalana de recursos i la modificació de la llei d’habitatge per regular els abusius preus del lloguer

Una delegació de CCOO de Catalunya, formada per Javier Pacheco (secretari general), Toni Mora (secretari de Política Territorial, Acció social, Barcelonès i Migracions), Carlos del Barrio (secretari de Política sectorial i sostenibilitat) i Manel Fages (secretari general de la Federació de Serveis a la Ciutadania) s’ha reunit avui dimecres, 29 d’agost, amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, a la seu del Departament.

En la reunió, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha compartit amb el conseller Damià Calvet, les prioritats del sindicat pel desenvolupament de les millores en la vertebració territorial del país i l’impuls de les polítiques de sostenibilitat recollides al Pacte Nacional per la Indústria.
En aquest sentit, s’ha tractat la necessitat de començar els necessaris treballs de transició de l’Agència Catalana de Residus a l’Agencia Catalana de Recursos, per dur a terme l’estratègia d’una veritable economia circular. El sindicat ha demanat també la seva participació en la definició de criteris de gestió en les mesures de restricció en els episodis de contaminació extrema.
Dos dels temes més importants que s’han abordat a la reunió han estat les polítiques de transport i les seves infraestructures i les polítiques d’habitatge que s’han convertit en uns dels principals problemes socials a Catalunya.
En quant a la xarxa de transport, el sindicat ha traslladat al Conseller el compromís de l’organització per fer una empenta important per la concreció del corredor mediterrani, la necessitat de resoldre els problemes d’inversions i manteniment de la xarxa de rodalies, el desbloqueig de la interconnexió del tramvia a Barcelona, la participació en la definició dels criteris de tarificació del transport públic i l’aclariment de les decisions i terminis previstos per l’aixecada de barreres dels peatges de les autopistes catalanes. CCOO també ha reclamat al Conseller mesures per acabar amb els problemes de seguretat que pateixen els treballadors i les treballadores del transport públic.
També s’ha traslladat per part de CCOO, la necessitat d’interpel•lar al ministeri de Foment per tal de resoldre definitivament les polítiques de gestió de l’aeroport per part d’AENA que estan significant continus conflictes laborals a causa de la precarització provocada per les licitacions i subcontractacions dels serveis aeroportuaris.
El sindicat ha denunciat el caràcter d’urgència que necessiten les polítiques d’habitatge a Catalunya, ja que la majoria de la societat es veu impossibilitada per accedir a un habitatge de lloguer o de propietat. Els salaris i poders de compra no poden accedir a una política comercial que esta afavorint monopolis de fons d’inversió que estan segrestant bona part del parc d’habitatge.
En aquest sentit, CCOO ha proposat una modificació de la llei d’habitatge de Catalunya per poder fer efectius els índex de referència dels preus de lloguer, fent-los accessibles a les classes populars i definir els criteris per a la creació d’un parc públic d’habitatge social, trencant els monopolis comercials d’uns dels drets fonamentals de la ciutadania.
El sindicat demana impuls i decisió al departament per entomar aquest i altres reptes i reivindica els espais de participació i concertació social en el marc de les seves polítiques.