Impartició del Mòdul C de coneixements de la societat catalana a la seu de CCOO de Catalunya adreçat a treballadores de la llar estrangeres internes

La formació es desenvoluparà quatre diumenges a la tarda durant el mes de juliol

El proper diumenge 1 de juliol, s’inicia la impartició d’un Mòdul C de coneixements de la societat catalana i el seu marc jurídic, adreçat a treballadores de la llar estrangeres que treballen com a internes, la majoria hondurenyes.

Aquest curs, que imparteix el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) del sindicat, es desenvoluparà durant els diumenges 1, 8, 15 i 22 de juliol, i dona continuïtat al Mòdul B de coneixements laborals que ja es va realitzar el passat mes de maig, també quatre diumenges a la tarda. La formació es realitza els diumenges a la tarda perquè és el temps de descans que tenen aquestes treballadores, la immensa majoria sense autorització administrativa.

Aquests mòduls estan previstos a la Llei d’acollida de persones immigrades i retornades de Catalunya i pretenen donar els coneixements i recursos necessaris per apoderar i fomentar l’autonomia personal de les persones immigrades i retornades i afavorir, així, la seva inclusió laboral i social. Al mateix temps, els certificats d’aprofitament d’aquests mòduls es tenen en compte en l’expedició dels informes d’estrangeria per part de la Generalitat de Catalunya, que són necessaris en diversos tràmits previstos en la Llei d’estrangeria.

Aquest Mòdul C, com ja ho va ser en el cas del Mòdul B esmentat, s’organitza conjuntament amb l’associació Mujeres Migrantes Diversas, i té el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juny de 2018