Ahir, Javier Pacheco es va reunir amb Chakir El Homrani, conseller de Treball, i amb Àngels Chacón, consellera d’Empresa i Coneixement

Valoració de les reunions

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, es va reunir ahir amb Chakir El Homrani, conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, i amb Àngels Chacón, consellera d’Empresa i Coneixement, i va presentar-los les propostes elaborades pel sindicat amb el propòsit d’erradicar la precarietat i la desigualtat i d’impulsar polítiques públiques per a una economia més justa, sostenible i capaç de crear riquesa distribuïda. És necessari abordar de forma urgent la regulació de l’economia de plataforma, la temporalitat, la parcialitat i, de manera transversal, erradicar la bretxa salarial de les dones.

Javier Pacheco va valorar especialment el compromís del conseller de Treball de crear de manera immediata la Comissió de Govern de la renda garantida de ciutadania, òrgan participat que ha de vetllar pel compliment de la norma i avaluar la seva aplicació concreta i completa. És molt necessari garantir la inversió suficient perquè la renda arribi a totes les persones que la necessiten i que hi tenen dret, d’acord amb la llei.

CCOO va insistir en la necessitat de potenciar la formació professional, amb les places suficients, i una governança participada pels agents socials que permeti la millor inserció laboral. En aquest sentit, valorem els compromisos d’ambdues conselleries perquè l’escola de SEAT a Martorell comenci a funcionar a plena capacitat. Ha de ser un motor per a la formació professional industrial a Catalunya.

CCOO de Catalunya va insistir en el compromís d’aplicar íntegrament el Pacte Nacional per a la Indústria, que necessita el desplegament urgent de les partides pressupostàries compromeses.

Javier Pacheco va expressar la voluntat de CCOO de negociar amb el Govern, concertant polítiques de llarg recorregut, com a representants legítims i legals de les treballadores i els treballadors de Catalunya. En aquest sentit, amb la consellera Chacón van desgranar una agenda de negociació que hauria d’aconseguir, en la línia del Pacte Nacional per a la Indústria, bastir pactes per la universitat, per la formació professional, per la digitalització, per l’economia circular i pel medi ambient. També amb el conseller de Treball (reunió compartida amb Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya) es va destacar la importància d’obrir un espai de participació institucional permanent.

“És l’hora d’un compromís amb la gent, de crear més i millor ocupació, d’augmentar els salaris, de construir igualtat i de dignificar condicions de vida” va declarar Pacheco en sortir de les reunions.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de juny de 2018