CCOO exigim la desqualificació de les falses cooperatives que operen a TERFRISA

CCOO demanem que els 175 treballadors i treballadores d’aquestes cooperatives passin a la plantilla de la principal

CCOO hem denunciat l’empresa càrnia TERFRISA (Vilamalla), una de les principals empreses de la província de Girona de mida i en facturació, per la utilització fraudulenta de falses cooperatives de treball associat.

CCOO hem constatat que les falses cooperatives Agrupació d’Escorxadors, Sociedad de Desarrollo Agropecuario i l’ETT Marlex cedeixen treballadores i treballadors a TERFRISA, que cobren un 45% menys de mitjana del salari que marca el conveni sectorial i fan unes jornades inhumanes que posen en risc la seva seguretat i salut laboral. D’aquesta manera, estan incomplint la Llei de cooperatives de Catalunya, ja que l’objecte dels contractes és fals i actuen de mala fe.

CCOO no estem disposats a permetre la instauració de la precarietat com a model de negoci ni a les indústries càrnies ni a cap altre sector d’activitat, per això seguirem impulsant la campanya d’informació als treballadors i treballadores perquè coneguin i defensin els seus drets.

CCOO demanem l’alta efectiva en el règim general de la Seguretat Social dels 175 treballadors i treballadores d’aquestes falses cooperatives que operen a TERFRISA i que passin a la plantilla de la principal. Així mateix, continuarem amb el procés de denúncia que vam iniciar fa una anys fins que totes les empreses del sector respectin la legalitat vigent, apliquin el conveni sectorial i es posi fi al frau i a les males pràctiques existents al sector.