Mataró Bus és condemnada a la readmissió del treballador acomiadat injustament per la seva tasca sindical

CCOO, mitjançant el seu Gabinet Tècnic Jurídic, guanya la sentència a favor de J.A. Lara

Avui, 5 de febrer, hem estat coneixedors de la resolució del judici realitzat el passat 26 de febrer en què el jutge titular del Jutjat Social número 2 de Mataró admet la demanda interposada pel treballador, mitjançant el Gabinet Tècnic jurídic de CCOO i dirigida contra l’empresa Corporación Española de Transporte, SLU, gestora de Mataró Bus. A la sentència dona la possibilitat al treballador d’escollir entre la indemnització o la readmissió, i condemna l’empresa a atenir-se a l’opció que José Antonio Lara esculli, i també a abonar-li els salaris de tramitació des del seu acomiadament. El treballador ha decidit optar per la readmissió al seu lloc de treball.
¿
Des de CCOO volem felicitar el company José Antonio Lara, que, davant la incertesa del seu futur, no ha volgut atendre la voluntat de l’empresa “d’arreglar” la situació que ella mateixa havia produït mitjançant una indemnització per sobre dels límits legals. El company Lara, fent fefaent la seva coherència, reclama tornar al seu lloc de feina, on continuarà defensant els interessos de la plantilla i, com sempre, la qualitat del servei per als usuaris i usuàries.

Així mateix, CCOO mostrem mà estesa cap a l’Ajuntament de Mataró, tal com ho hem fet fins ara, per treballar plegats per assolir de Mataró Bus un servei del qual la ciutat pugui sentir-se orgullosa, no com ara. Cal treballar sense més demora en els següents punts:

– La normalització de les relacions laborals al si de l’empresa. Actualment estan contaminades i perverses, i hi ha un clima laboral insofrible, amb greus riscos psicolaborals, que de vegades han pogut arribar a riscos per als usuaris i usuàries. Les relacions laborals han estat manipulades amb la convivència d’altres sindicats que han presentat a les eleccions sindicals familiars directes de la direcció, per així, des de la direcció, tenir control sobre el comitè d’empresa i la plantilla. Una situació inaudita i inadmissible al segle XXI i a una ciutat europea amb un govern progressista.

– La readmissió amb normalitat i sense pressió de la direcció cap al company Lara.

– El desenvolupament d’un nou model de mobilitat sostenible, socialment i ecològicament, a la ciutat, que assoleixi una nova fórmula de gestió cap al servei d’autobús que permeti el control del propietari del servei, el mateix Ajuntament, així com dels agents socials del territori.

Per últim, CCOO volem agrair a les forces polítiques que ens han donat suport, així com al sindicat UGT, amb el qual hem pogut comptar des de bon inici.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de febrer de 2018